8 Kasım 2014 Cumartesi

Günlerin benzetimi

...
Bir simülasyondu yaşadığım, içinde bulunduğum. Ilıktı ortamı ve tarçın kokuyordu sanki birazcık, sonra da vanilya. Hoş bir turunculuk hakimdi renk olarak da. Kapalı ama ferahtı. Can sıkmıyordu hiç. Aksine huzur doluydu, rahatlatıcı bir tınısı vardı bir de.
Ve ben aşıktım sanırım birisine. O birisi de her zamanki gibi bambaşka,çok başka birisiydi. Benzemiyordu öncekilere. 
Seviyor da gibiydim ama bir rahatsızlık hissetmeye başladım sonrasında. Belli sevmelerimden sonra pörtleyen o rahatsızlık hissi. İşte yine çıkıyordu sinsice. Sıkıştırıyordu kalbimi, canımı sıkıyordu.
Bunlar olurken bir ses, kaynağı belli olmayan ses, belki de kafamın içinden bir ses bana direktifler veriyordu. Derin derin nefes al, olumsuzlukları at, müziği dinle, rengi özümse diyordu. Elini tutmamı istiyordu sadece. Rahatlamamı sonrasında da. 
Bana sevmeyi mi öğretiyordu, aşık olmayı mı yoksa bilemiyordum lakin bir şeyleri düzgün yapmam için yardımcı olmaya çalışıyordu. Bu sefer başarabilmem için.
Bir aşk simülasyonu muydu? Sevgi mi? Bilmiyordum.
Simülasyonların, gerçekte ulaşması mümkün olmayan ya da zahmetli olan durumlarda kullanılan bir benzetim tekniği olduğunu düşünüyordum bir yandan da. Aşk öyle mi? Sevgi? diye sorup durdum kendime.
Öyleydi herhalde. Benim için pek mümkün olmayabilirdi ya da ben beceremiyor olabilirdim o işleri. O sebepten lüzum görmüştüm kendime bir simülasyonla öğrenmeye.
Ve şaka gibi. Öğreniyordum da. Sıkkınlığım yavaş yavaş geçiyordu. Belirginleşiyordu kokular, renkler, hissediyordum ortamın okşayıcı ılıklığını. Güveniyordum ve inandığımı hissediyordum giderek, artarak. Ve o yüzü seviyordum, hem de çok.
Günler, aylar, yıllar geçiyordu.
Başarmış olabilirdim bu sefer. O kaynağı belli olmayan ses, yine başlamıştı bir şeyler anlatmaya belki de öğretmeye her zamanki gibi. Dikkatle dinliyordum, hiçbir şeyi dikkatle dinlemediğim kadar. 
Sonra yoğun kuş sesleri duymaya başladım, fazlalardı. Ve muhtemelen bir kaç farklı türün sesiydi bu. Hoştu.
Sakın sen kuşlara uyma, diyordum bir yandan da, oldukça anlamsızca. Dinlemeye dalmışken tam da, bir ürperti hissettim aniden. Bir ışık aldı gözümü.
Sesler, kesildi.

Uyandım.
.
http://www.youtube.com/watch?v=9LYh6dIGhwU


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder